V čem to spočívá...
Ve svých generacích žijeme dál...
Náš cíl je zvýšit míru vzdělanosti bez ohledu na to, jaké má dítě výchozí možnosti od rodiny. V praxi, když se rodiče bojí institucí, či nemají sami osvojený režim dne. Právě toto může mít jednu z příčin - neposílání dětí do školy. Tímto je předáván stejný vzorec chování následujícím generacím. Vycházíme z toho, že dítě má právo vybrat si cestu, kterou si zvolí. Toto právo je nutné naplňovat pomocí reflektování diverzity jedinců.
Sociální znevýhodnění ve smyslu zákona je definováno, jako kontext prostředí, ve kterém žák vyrůstá. Jedná se o prostředí s nízkým sociálně kulturním a ekonomickým postavením.
Praxe
Maminka opakovaně nebudí děti do školy, protože je unavená po noční, je pro ni v takové chvíli vhodnější zajistit omluvenku.
Proč? Protože její maminka to řešila stejně a nic se přeci nestalo... Vždyť žije stejně dobře, jako ona, tak proč to měnit.
Maminka v našem příkladu ani nedostala šanci zjistit, že může žít jinak, tak proč by to měla řešit a učit tomu své děti.
Jak jinak situaci změnit, než aby se to dítě dozvědělo od toho, kdo ví, že změna možná je.
Možný pohled zúčastněných stran
RODIČE
Já taky často nechodil do školy. K čemu to vlastně je...
DĚTI
Nikdo mě nebudí. Nechce se mi vstávat...
LÉKAŘI
Co já zmůžu, když omluvenku nepotvrdím. Potvrzeno...
PEDAGOGOVÉ
Mám spoustu dalších dětí, které mám řešit a vidím u nich snahu. Na OSPOD to vědí, ať si to pořeší. Omluveno...